Sparebanken Vest har landets nest mest lojale kunder

Banken sier de har dedikert seg til å levere signaturopplevelser til kundene sine. 
Foto: Joar Grindheim
Foto: Joar Grindheim

Direktør for Direktebank, Anita Østerbø, sier at personlig rådgiving er en utløsende faktor. 

– Vi er en relasjonsbank og personlig rådgivning er en nøkkelfaktor i dette, særlig nå som en del har utfordringer med økonomi. Folk vil prate med en person, og det får de her hos oss, sier Østerbø til Kundeserviceavisen

Hun forklarer også at implementeringen av chatboten deres har gjort underverker for banken og kundene, ikke minst med tanke på responstiden.

– Våre dyktige AI-trenere som trener chatboten har tett kontakt med kundene, de ser hva kundene spør om og hva de ikke finner svar på på spv.no. Derfor har de en løpende dialog med våre kollegaer som jobber med å utvikle nettsiden til banken. 

Samtidig skryter hun av kundesenteret til banken. 

– De er helt avgjørende for at kundene våre er fornøyde. De snakker med de fleste av kundene våre flere ganger i løpet av et år.

– Vi er helt sikre på at god kundeopplevelse starter med så kort ventetid som mulig. Vær tilgjengelig for kundene, si hva de kan forvente, hold kunden oppdatert underveis og sist men ikke minst: Hold det du lover, avslutter Østerbø. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også