DNBs kunder forsøkt svindlet for 1,3 milliarder kroner i fjor: – God følelse på hvor stort problemet er

DNB merker godt hvor stort svindelproblemet har blitt, og nå som bankene skal stå ansvarlig for kundene blir det ekstra tøft
Leder for sanksjoner og svindelforhindring Terje Aleksander Fjeldvær i DNB. | Foto: Martin Fuglseth Kolden
Leder for sanksjoner og svindelforhindring Terje Aleksander Fjeldvær i DNB. | Foto: Martin Fuglseth Kolden

ARENDAL (FinansWatch): Etter Høyesterett bestemte at det er bankene som skal stå ansvarlig for svindel av kundene, har flere i bransjen tatt til orde for at noe må gjøres. Under Arendalsuka gikk en av Finans Norges debatter på hvordan finansnæringen skal håndtere ansvaret.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også