SNN må dekke svindeltap for 2,3 millioner kroner: – Det har ikke vært en bevisst handling å utsette utbetalingene

Sammen med Larvikbanken er Sparebank 1 Nord-Norge sist ut med å dekke kundenes tap etter Olga-bedragerier.
Konserndirektør for kommunikasjon, samfunn og bærekraft i Sparebank 1 Nord-Norge, Stein Vidar Loftås. | Foto: Sebastian Holsen / FinansWatch
Konserndirektør for kommunikasjon, samfunn og bærekraft i Sparebank 1 Nord-Norge, Stein Vidar Loftås. | Foto: Sebastian Holsen / FinansWatch

I kjølvannet av et nettverk som svindlet 65 norske bankkunder i 2019 og 2020, vant et av ofrene frem mot banken sin i Høyesterett i september i fjor. Banken måtte dekke tapet hennes med unntak av en egenandel. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også