SNN må dekke svindeltap for 2,3 millioner kroner: – Det har ikke vært en bevisst handling å utsette utbetalingene
Sammen med Larvikbanken er Sparebank 1 Nord-Norge sist ut med å dekke kundenes tap etter Olga-bedragerier.
![Konserndirektør for kommunikasjon, samfunn og bærekraft i Sparebank 1 Nord-Norge, Stein Vidar Loftås. | Foto: Sebastian Holsen / FinansWatch](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15620625/ed3ux3/ALTERNATES/schema-16_9/Stein%2520Vidar%2520Loft%25C3%25A5s.jpg)
I kjølvannet av et nettverk som svindlet 65 norske bankkunder i 2019 og 2020, vant et av ofrene frem mot banken sin i Høyesterett i september i fjor. Banken måtte dekke tapet hennes med unntak av en egenandel.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.