Sbanken avvikler bedriftstilbud

Mens Sbankens personkunder fremdeles vil være kunder i Sbanken fremover, blir bedriftskundene nå overført til DNB. 
Line Ulvesæter er leder for Sbanken Bedrift. | Foto: Sbanken
Line Ulvesæter er leder for Sbanken Bedrift. | Foto: Sbanken

Sbankens rundt 12.500 bedriftskunder får i dag beskjed om at de blir overført til DNB fordi Sbanken skal avvikle sitt tjenestetilbud til bedriftskunder. 

– Da vi startet bedriftssatsingen så vi at markedet var modent for en utfordrer som kunne gi de minste bedriftene en enkel heldigital bankhverdag. Det har vi lyktes veldig godt med. Men kundene våre har manglet en egen bedriftsapp, selskapsetablering og kreditter. Med DNB får vi en perfekt partner som kan gi våre kunder det de savner i dag, sier leder for Sbanken bedrift, Line Sverdrup Ulvesæter til Shifter.

Sbanken har for det meste små og mellomstore bedriftskunder. DNB har rundt 130.000 kunder i samme kategori. 

– DNB har jobbet lenge med å være oppstartsbanken. Det har gjort oss bedre posisjonert, og mer kjent i markedet enn hva Sbanken Bedrift har vært. I en diskusjon om merkevarer, ble det naturlig å videreføre DNB innenfor dette segmentet, sier leder for digitale kanaler i bedriftsmarkedet i DNB, Tom Lehrmann, til Shifter.

Transaksjonen sammenfaller med at DNB er i en prosess med å fornye sine digitale kanaler mot bedriftskundene. Når Sbankens bedriftstilbud overføres til DNB vil også Sbankens utviklingsressurser på området følge med.

Sbankens og DNBs bedriftskunder kan vente å ta i bruk den nye digitale løsningen i løpet av høsten. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også