Sparebanken Din vil selge abonnement på digital hjelp til kundene

Datterselskapet Din Kompanjong ble stiftet i 2022 for å skaffe banken flere inntektskilder. 
ARBEIDSPLASSER: Administrerende banksjef Ben Roger Elvenes, her sammen med Jan Thomas Moen, sier målet med Din Kompanjong blant annet er å skape arbeidsplaser lokalt. | Foto: Sparebanken Din
ARBEIDSPLASSER: Administrerende banksjef Ben Roger Elvenes, her sammen med Jan Thomas Moen, sier målet med Din Kompanjong blant annet er å skape arbeidsplaser lokalt. | Foto: Sparebanken Din

13. april åpner det nye datterselskapet Din Kompanjong i Seljord. Din Kompanjong er et datterselskap av telemarksbaserte Sparebanken Din.

Administrerende banksjef Ben Roger Elvenes i Sparebanken Din sier til lokalavisa Vest-Telemark blad at bakgrunnen for at banken opprettet datterselskapet var at banken stadig fikk forespørsler fra kunder med behov banken ikke kunne løse. 

Det kan for eksempel være utvidede supporttjenester eller gjeldsrådgivning. 

Nå er selskapet på plass i egne lokaler med tre ansatte. Tanken er å tilby digital hjelp både mot timepris eller som en abonnementsløsning. En testkunde fikk for eksempel hjelp til å pare høreapparatet sitt med mobiltelefonen. 

Målet er at kundene skal bli flinkere og tryggere på det digitale. 

– Hvis man spør barn eller barnebarn om hjelp, fikser de det kanskje bare selv. Målet her er at kunden selv skal få lære, sier Camilla Irina Ulfsby i Din Kompanjong til Vest-Telemarks blads papirutgave. 

Din Kompanjong har også lansert en digital bankboks der kundene kan lagre digitale kopier av skjøter og andre viktige dokumenter. 

Målet for selskapet er at det skal vokse til 20 ansatte i løpet av de neste ti årene. Målet er å skape arbeidsplasser lokalt, sier banksjef Elvenes til lokalavisa. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også