DNB om å sikre straksbetaling: – Å stoppe svindel krever at forretningsmiljøet og kundene stoler på sikkerhetsmiljøet i banken 

Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, mener at banker bør finne en måte å stoppe svindlere, fremfor å fjerne tjenestetilbud. Å få det til krever tillit innad i banken.
Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle. | Foto: Sebastian Holsen
Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle. | Foto: Sebastian Holsen

Nylig avsluttet Obos-banken straksbetaling i nettbanken. Banken oppga større fare for svindel som årsak. Det fikk leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, til å skrive en kronikk der han påpekte at svindlerne har fratatt kundene en tjeneste.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også