DNB om å sikre straksbetaling: – Å stoppe svindel krever at forretningsmiljøet og kundene stoler på sikkerhetsmiljøet i banken
Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, mener at banker bør finne en måte å stoppe svindlere, fremfor å fjerne tjenestetilbud. Å få det til krever tillit innad i banken.
![Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle. | Foto: Sebastian Holsen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14962837/fucp2x/ALTERNATES/schema-16_9/Sebastian%2520Claydon%2520Takle.jpg)
Nylig avsluttet Obos-banken straksbetaling i nettbanken. Banken oppga større fare for svindel som årsak. Det fikk leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, til å skrive en kronikk der han påpekte at svindlerne har fratatt kundene en tjeneste.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
Obos-banken slutter med straksbetaling
For abonnenter
Vipps-sjefen ser frem til å endelig starte samarbeidet
For abonnenter