DNB om å sikre straksbetaling: – Å stoppe svindel krever at forretningsmiljøet og kundene stoler på sikkerhetsmiljøet i banken 

Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, mener at banker bør finne en måte å stoppe svindlere, fremfor å fjerne tjenestetilbud. Å få det til krever tillit innad i banken.
Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle. | Foto: Sebastian Holsen
Leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle. | Foto: Sebastian Holsen

Nylig avsluttet Obos-banken straksbetaling i nettbanken. Banken oppga større fare for svindel som årsak. Det fikk leder for senter for finansiell cyberkriminalitet i DNB, Sebastian Claydon Takle, til å skrive en kronikk der han påpekte at svindlerne har fratatt kundene en tjeneste.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også