Kritikk mot DNB etter bildebruk i markedsføring av boliglån

DNB har spilt videre på bildet som influenser Sophie Elise Isachsen la ut i februar. Det har skapt reaksjoner.
På DNBs bilde ser man at en av personene holder en nøkkel nede til høyre, istedenfor plastikkposen på det opprinnelige bildet. | Foto: Instagram/DNB
På DNBs bilde ser man at en av personene holder en nøkkel nede til høyre, istedenfor plastikkposen på det opprinnelige bildet. | Foto: Instagram/DNB

DNB har den siste tiden fått både negative og positive reaksjoner på sin markedsføring av boliglån til unge, «ung milliarden». I markedsføringen har banken spilt videre på det omdiskuterte bilde som influenser Sophie Elise Isachsen la ut på Instagram i midten av februar.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også