Ingen sinte kunder etter bankomlegging

Kundene i Oppdalsbanken har ikke kunnet bruke Vipps, mobilbank eller nettbank hele helgen. Likevel har ikke banksjefen fått noen klager. 
Klagestormen har uteblitt etter Oppdalsbankens bytte av kjernebanksystemer i helgen. | Foto: Oppdalsbanken
Klagestormen har uteblitt etter Oppdalsbankens bytte av kjernebanksystemer i helgen. | Foto: Oppdalsbanken

I helgen byttet Oppdalsbanken kjernebanksystem til Tietoevry. Banksjefen har ikke fått noen klager etter at kundene måtte klare seg uten tjenester mange tar som en selvfølge en hel helg.

10 000 kunder ble berørt da mobilbank, nettbank, minibank og Vipps var utilgjengelig i to dager. Minibankene åpner ikke igjen før på tirsdag. 

Betaling med kort fungerte imidlertid som vanlig hele helgen, og ifølge banksjefen har det ikke vært mange klager, skriver papiravisa Opp. 

Banksjef Gro Furunes Skårsmoen forteller at den nye løsningen er relativt lik den gamle, men at nettbank bedrift har noen gode forbedringer. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også