Sbanken har hatt kundevekst etter DNB-budet

Det har vært mye negative tilbakemeldinger fra misfornøyde kunder etter Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Likevel viser tallene til en kundevekst etter oppkjøpet ble kjent.
Konserndirektør for personmarkedet i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten. | Foto: Stig B. Fiksdal
Konserndirektør for personmarkedet i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten. | Foto: Stig B. Fiksdal

DNB har gått ut med detaljerte tall for utviklingen i kundeforhold hos Sbanken. Tallene viser en nettovekst på omtrent 2.000 siden oppkjøpet ble kjent, skriver E24.

Sbanken-konseptet har i dag i underkant av 480.000 kunder, mens det ved utgangen av 2021 var 484.000 kunder, ifølge DNBs tall.

Det har vært en nettovekst på rundt 6.600 boliglånskunder, og en nettovekst på omlag 11.000 sparekunder siden april 2021. Konserndirektør for personmarkedet i DNB, Ingjerd Blekeli Spiten, tror eierskiftet har gitt Sbanken rom til å fokusere på det de kan best.

– Det er å skape gode opplevelser i møte med kunden. Nå har de i større grad fått ro til å levere de beste tjenestene til kundene, sier hun til E24.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også