FinansWatch

Derfor er kunders tillit til norske banker svekket

Ifølge Finn Erik Kolnes i Accenture Norge har banken digitalisert seg for å posisjonere seg i konkurransebildet, og glemt hva kundens behov er. – Bankene har god mulighet til å bli kjent med kunden gjennom det digitale, og bør i større grad vise at de er interessert i at kunden skal bygge et bærekraftig og godt økonomisk liv, sier han til FinansWatch.

Foto: Pressebilde(r)

Finn Erik Kolnes, strategidirektør for finanssektoren i Accenture Norge, tror det er flere grunner til at kundenes tillit til norske banker er svekket.  

– Det ene er at man har vært dyktige på å drive digitalisering i banktjenesten. Interaksjonen mellom kunden og banken har blitt så god digitalt, at man ikke tenker på bankene utover disse verktøyene. Det andre er at bankene har digitalisert seg for å posisjonere seg i konkurransebildet. De har tenkt mindre på hva kunden etterspør og behovene deres, forklarer Kolnes til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch