
Accenture har nylig gjort en undersøkelse der kun 29 prosent av respondentene svarer at de i «høy grad» stoler på at bankene ivaretar deres langsiktige økonomiske velvære. Det er en nedgang fra 43 prosent sammenlignet med for to år siden.
– Det er leit å se at folk svarer at de opplever mindre tillit til bransjen. Banktjenester har over de sis Marjamaa: – Det er leit å se at folk svarer at de opplever mindre tillit til bransjente årene blitt digitalisert, noe som har gjort det enklere for kundene. Samtidig har vi gjennom pandemien opplevd økt usikkerhet som skaper behov for informasjon og rådgivning. Vi har opplevd økt bruk av online møter og økt kundetilgang, og merker økt usikkerhet blant kundene, sier Randi Marjamaa, leder for privatmarked i Nordea Norge, til FinansWatch.
Allerede abonnent? Logg inn.
Les hele artikkelen
Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
- Adgang til alle låste artikler
- Motta våre daglige nyhetsbrev
- Full tilgang i vår app