Han er IFs nye kommunikasjonsdirektør

– If og vårt reiseforsikringsselskap Europeiske har hatt utfordrende kommunikasjonsoppgaver det siste året. Andreas har hatt talspersonansvar hele tiden og løst den oppgaven veldig godt. Enkelhet og tydelighet preger hans kommunikasjon, samtidig som han klarer å se et problem fra kundens ståsted, sier Jon Berge, nordisk kommunikasjonsdirektør i If, i en pressemelding.
Handeland tar over etter Lars Galtung som går til en stilling utenfor If.
Nå får Handeland (39) ansvar for Ifs eksternkommunikasjon i Norge. Med seg på laget har han tre kolleger.
– Jeg har blitt vist en enorm tillit her i If helt siden jeg gikk inn dørene her sommeren 2019. Derfor er det med ydmykhet og en god dose stolthet jeg nå overtar stafettpinnen som lagleder for kommunikasjonsavdelingen i Nordens største og beste forsikringsselskap, sier Andreas Handeland og fortsetter:
– Den herlige miksen av bransjens beste folk skaper dessuten en helt unik kultur, og gjør det både moro, utfordrende og givende å gå på jobb. Vi er en gjeng som har et sterkt kundefokus i alt vi gjør og som samtidig vil hverandre vel. Da blir det gøy å lage engasjerende kommunikasjon.
Handeland er opptatt av å fortsette med å forenkle kommunikasjonen.
– En av våre viktigste oppgaver er å gjøre forsikring enda enklere å forstå - noe som også har vært en kjepphest for meg etter jeg kom til If. Det litt mystiske og «kliniske» som henger igjen fra fortiden reflekterer jo virkelig ikke forsikringsselskapets viktige samfunnsrolle og hvordan vi jobber. Jeg mener at det å være transparente og kundefokuserte, og samtidig tydelige i historiefortellingen vår, vil gi et riktigere bilde av hva vi som forsikringsselskap bidrar med, sier Andreas Handeland.
Opprykket kommer mindre enn et halvt år etter Handelands forrige stillingsendring.
Handeland er ny kommunikasjonssjef: – En bekreftelse på jobben jeg gjør
DNBs talentfabrikk måtte finne nye løsninger under pandemien
Ny norsk kapitalforvalter: – Jeg føler meg langt mer selvsikker nå enn for et år siden