FinansWatch

Arbeider med å utvikle morgendagens Storebrand

Alle Storebrands 1800 ansatte i Norge og Sverige er nå invitert til å gi sine innspill om hvordan fremtidens arbeid og arbeidsplass skal se ut i Storebrand. I løpet av årets første halvår skal Storebrand teste ut ulike måter å jobbe på, både på kontoret og utenfor.

Tove Selnes, konserndirektør People i Storebrand, sier til Finansfokus at attraktive kontorer blir viktigere enn noen gang. Foto: Lise Eide Risanger / Storebrand

Det skriver Finansfokus.

– Her får alle våre dyktige ansatte muligheten til å tenke ut og gi innspill til hvordan morgendagens arbeidsplass kan se ut. Derfor er det så utrolig viktig at alle nå griper muligheten til å gi oss sine innspill. Ingen sitter med fasitsvaret. Derfor skal vi grave oss ordentlig ned, lese rapporter, finne forskning og snakke med andre i bransjen. Vi har også et par andre kontorprosjekter som vi arbeider med i bakgrunnen. Det blir kult å se alt dette i sammenheng, sier prosjektleder Per Kristian Helland i Storebrand til Finansfokus.

Ifølge ham er det koronapandemien som har ført til en større diskusjon om hvordan Storebrand skal organisere arbeidsprosesser og arbeidsplassene i fremtiden.

– Dette er ikke er et prosjekt som ledelsen i selskapet har tredd ned over hodet på oss. Tvert imot så er dette et prosjekt som har vokst frem blant de ansatte som en konsekvens av koronapandemien, uttaler hovedverneombud Stine Beate Moe og konsernhovedtillitsvalgt Hans Petter Salvesen til Finansfokus.

Finansforbundet sjeføkonom: Finansbransjens høye grad av digitalisering har reddet koronaproduktiviteten

Korona endret arbeidshverdagen for ansatte i Sparebanken Sogn og Fjordane

Dansk studie: hjemmekontor gir mer produktive medarbeidere

Dugnadsånden gir ikke lenger glede i arbeidssituasjonen

Relaterte

finanswatch no desktop trial banner.jpg

Siste Nytt

Stillinger

Se flere

Se flere