Svensk forsikringsselskap vokser dobbelt så raskt i Norge som under oppstart i Sverige

Grunnlegger Lucas Carlsén mener forsikringsselskaper er sterkt beskyttet av reguleringer og lange kundekontrakter. – De har klart å beskytte seg mot trusler om innovasjon i lang tid, og det har ikke kommet kundene til gode, sier han.
Illustrasjonsbilde.
Illustrasjonsbilde.

Midt under koronakrisen etablerte det svenske forsikringsselskapet Hedvig seg i Norge. Grunnlegger Lucas Carlsén mener forsikringsselskaper er sterkt beskyttet av reguleringer og lange kundekontrakter.

– De har klart å beskytte seg mot trusler om innovasjon i lang tid, og det har ikke kommet kundene til gode, sier han til Finansavisen.

For seks måneder siden ekspanderte Hedvig til Norge med sine innbo- og reiseforsikringer med planer utvide produktspekteret på sikt. 

– Vi har ambisjoner om å bli markedsledende i Norge, og vi føler det er et skikkelig sug i det norske markedet. Vi har doblet kundeantallet hver måned siden oppstart, sier Carlsén.

Foreløpig forsikrer Hedvig  37.000 kunder og 2.000 av dem i Norge.

– Fra den dagen vi lanserte har vi sett en jevn tilstrømning av kunder, og vi vokser dobbelt så raskt i Norge som vi gjorde da vi startet i Sverige, sier Carlsén.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også