Svensk forsikringsselskap vokser dobbelt så raskt i Norge som under oppstart i Sverige

Midt under koronakrisen etablerte det svenske forsikringsselskapet Hedvig seg i Norge. Grunnlegger Lucas Carlsén mener forsikringsselskaper er sterkt beskyttet av reguleringer og lange kundekontrakter.
– De har klart å beskytte seg mot trusler om innovasjon i lang tid, og det har ikke kommet kundene til gode, sier han til Finansavisen.
For seks måneder siden ekspanderte Hedvig til Norge med sine innbo- og reiseforsikringer med planer utvide produktspekteret på sikt.
– Vi har ambisjoner om å bli markedsledende i Norge, og vi føler det er et skikkelig sug i det norske markedet. Vi har doblet kundeantallet hver måned siden oppstart, sier Carlsén.
Foreløpig forsikrer Hedvig 37.000 kunder og 2.000 av dem i Norge.
– Fra den dagen vi lanserte har vi sett en jevn tilstrømning av kunder, og vi vokser dobbelt så raskt i Norge som vi gjorde da vi startet i Sverige, sier Carlsén.