FinansWatch

Fremtind Forsikring: – Det viktigste er at kundene ikke føler at vi overvåker dem for å straffe dem

Ansatte i Fremtind Forsikring tester ut hvordan store datamengder fra forsikringskundene kan komme forsikringsselskapet til gode. – Vi er mest bekymret for den økende graden av uførhet for det koster oss som selskap dyrt, sier Stine Bakke-Haugseth til FinansWatch.

– Vi bruker aldri kjøredata for å avdekke skyld og ansvar ved ulykker, sier Stine Bakke-Haugseth i Fremtind. | Foto: Fremtind

– Dersom vi vet hvordan vi kan endre adferden til kundene slik at de har mindre risiko for uførhet er det veldig bra for oss, legger hun til.

Ifølge Bakke-Haugseth har forsikringsselskapet god erfaring med å bruke adferdsdata fra bilforsikringskundene.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch