Fremtind Forsikring: – Det viktigste er at kundene ikke føler at vi overvåker dem for å straffe dem

Ansatte i Fremtind Forsikring tester ut hvordan store datamengder fra forsikringskundene kan komme forsikringsselskapet til gode. – Vi er mest bekymret for den økende graden av uførhet for det koster oss som selskap dyrt, sier Stine Bakke-Haugseth til FinansWatch.
– Vi bruker aldri kjøredata for å avdekke skyld og ansvar ved ulykker, sier Stine Bakke-Haugseth i Fremtind. | Foto: Fremtind
– Vi bruker aldri kjøredata for å avdekke skyld og ansvar ved ulykker, sier Stine Bakke-Haugseth i Fremtind. | Foto: Fremtind

– Dersom vi vet hvordan vi kan endre adferden til kundene slik at de har mindre risiko for uførhet er det veldig bra for oss, legger hun til.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også