Vipps med stor tro på QR-koden
Ifølge kommersiell direktør Vegar Wikhammer Heir har pandemien gjort flere oppmerksomme på QR-kodens fordeler.
![Kommersiell direktør Vegar Wikhammer Heir i Vipps. | Foto: Vipps](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12914079.ece/ALTERNATES/schema-16_9/VIPPS_Vegar_Heir_WEB.max-800x1000.jpegquality-60.jpg)
Han trekker frem i et intervju med Salg24 at QR-koder har blitt brukt til bordservering på restauranter, popup-butikker og selvbetjente butikker, og peker også på at disse kodene kan brukes på markedsmateriell og føre til mer eksperimentering fra butikkene.
– Pandemien har gjort at vi har blitt skutt inn i fremtiden på rekordtid. Vi lever plutselig i 2025, og har hoppet over 3-4 år hva gjelder digitalisering i hverdagen, sier Heir til Salg24.