Ledergruppen i Vipps diskuterer nye betalingsløsninger for netthandel

Ifølge Berit Svendsen, leder for Vipps' internasjonale satsning, er kampen om hvem som blir den foretrukne mobile lommeboken for netthandel allerede i gang.
Vipps' internasjonale satsning. | Foto: Heiko Junge/NTB Scanpix
Vipps' internasjonale satsning. | Foto: Heiko Junge/NTB Scanpix

«Konkurransen er global, og aktørene kjemper intenst om å være kundens foretrukne valg», skriver Berit Svendsen i et innlegg hos E24.

Hun skriver videre at dette er en av hovedgrunnene til at Vipps tidligere annonserte fusjon med danske MobilePay og finske Pivo. Svendsen trekker også frem at Paypal, Klarna og Afterpay tar posisjoner i markedet og at Citibank og Amex kommer med nye betalingsløsninger som etter-kjøp-finansiering som er gunstig for kundene.

«I Vipps, Mobilepay og Pivo vil vi melde oss på med full styrke i e-handelsmarkedet, og vurderer både strømlinjeformet check-out og attraktive betalingsløsninger», skriver Svendsen.

Mener nytt system vil forenkle feilrapportering for alle i finansbransjen

Finansforbundet: – Fusjonen er en spennende nyhet som vil styrke norsk og nordisk finansnæring

Få fintech-selskaper vokser seg store

Visesentralbanksjefen: – Digitale sentralbankpenger vil være en konkurrent til dagens kontopenger

Nordea ble hengende etter konkurrentene og måtte satse på ny arbeidsmetodikk 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også