Forbrukerrådet etter seier i Høyesterett: – Dette vil lette livssituasjonen for mange svindelutsatte nordmenn
![Juridisk direktør i Forbrukerrådet, Tone Molvær Berset. | Foto: Forbrukerrådet / PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14404240.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Tone%2520Molv%25C3%25A6r%2520Berset.jpg)
En kunde i Sparebank 1 Østlandet vant frem i Høyesterett mot banken etter en Olga-svindel. Banken mente at hun hadde brutt plikten til å ikke gi fra seg BankID-en over telefon med forsett. Forbrukerrådet, som var sakspart på kundens side i Høyesterett, mente at kunden ikke kunne handle med forsett fordi hun ikke var tilstrekkelig informert om plikten eller konsekvens ved å bryte den.
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.