Forbrukerrådet etter seier i Høyesterett: – Dette vil lette livssituasjonen for mange svindelutsatte nordmenn

Forbrukerådet er fornøyd med seieren over Sparebank 1 Østlandet i Høyesterett og forklarer at det er flere saker som er satt på vent i påvente av dommen.
Juridisk direktør i Forbrukerrådet, Tone Molvær Berset. | Foto: Forbrukerrådet / PR
Juridisk direktør i Forbrukerrådet, Tone Molvær Berset. | Foto: Forbrukerrådet / PR

En kunde i Sparebank 1 Østlandet vant frem i Høyesterett mot banken etter en Olga-svindel. Banken mente at hun hadde brutt plikten til å ikke gi fra seg BankID-en over telefon med forsett. Forbrukerrådet, som var sakspart på kundens side i Høyesterett, mente at kunden ikke kunne handle med forsett fordi hun ikke var tilstrekkelig informert om plikten eller konsekvens ved å bryte den.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også