FinansWatch

Forbrukerrådet møtte SB 1 Østlandet i Høyesterett: – Sparebank 1-bankene skiller seg ut negativt

Etter Forbrukerrådets oppfatning burde Sparebank 1 Østlandet holdt seg for gode til forsøke å ansvarliggjøre bankkunden for tap etter svindelen.

Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen. | Foto: Forbrukerrådet / PR

I slutten av august møttes Sparebank 1 Østlandet og en kunde i Høyesterett etter en Olga-svindel. Forbrukerrådet deltok som part i saken på kundens side, og har støttet kunden siden hun tapte saken i Glåmdal tingrett. Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen, forklarer at saken handler om hvem som har ansvaret for å dekke økonomiske tap etter at noen er svindlet.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch