Forbrukerrådet møtte SB 1 Østlandet i Høyesterett: – Sparebank 1-bankene skiller seg ut negativt

Etter Forbrukerrådets oppfatning burde Sparebank 1 Østlandet holdt seg for gode til forsøke å ansvarliggjøre bankkunden for tap etter svindelen.
Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen. | Foto: Forbrukerrådet / PR
Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen. | Foto: Forbrukerrådet / PR

I slutten av august møttes Sparebank 1 Østlandet og en kunde i Høyesterett etter en Olga-svindel. Forbrukerrådet deltok som part i saken på kundens side, og har støttet kunden siden hun tapte saken i Glåmdal tingrett. Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen, forklarer at saken handler om hvem som har ansvaret for å dekke økonomiske tap etter at noen er svindlet.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også