BankID-trøbbel for Telenor

Mandag formiddag opplevde flere Telenor-kunder trøbbel med BankID. Feilen er nå rettet.
Illustrasjonsbilde av BankID-appen. | Foto: Gorm Kallestad / NTB
Illustrasjonsbilde av BankID-appen. | Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID bekreftet ovenfor Nettavisen at det hadde vært trøbbel mandag formiddag.

Det var en feil hos Telenor som gjorde at kunder ikke fikk brukt BankID, og det skal ha tatt 45 minutter før feilen ble rettet.

Informasjonssjef Magnus Lie i Telenor fortalte til TV2 at ustabilitet skal ha gjort at noe trafikk ikke kom gjennom.

Ottar Ertzeid til DN etter avgangen fra DNB: – Jeg skjønner at dette kommer litt brått på folk

Spiten om «økonomisk DNA»: – Håper å få eksisterende og nye kunder i tale

Zwipe utsteder biometriske betalingskort i Midtøsten 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også