Hendelsen skal være knyttet til leveringsselskapet Deliveroo, skriver E24.
En rekke kunder hos Danske Bank har blitt trukket av selskapet, uten at kundene noen gang hadde brukt tjenesten.
– Kundene har blitt trukket ulike beløp. Noen få hundrelapper i noen tilfeller, mens andre er trukket opp mot 1.500–1.700 kroner. Noen ytterst få av kundene, trolig under ti stykker, har blitt trukket for mer enn disse beløpene, opplyser Danske Bank til avisen.
Danske Bank forteller E24 at deres undersøkelser så langt viser at Deliveroo står uten skyld i saken og at det er leveringsselskapets nettside som har blitt brukt av svindlerne.
Banken opplyser at det er kun norske kunder som er rammet og at kundene vil få refundert pengene.
Svindeljeger Ingrid Grav forteller at banken allerrede er i mål med hensyn til å oppdatere bankens systemer så det ikke skjer igjen.
Danske Bank har feilinformert domstolene i opp mot 16.000 konkurssaker
Danske Bank: Noen opplever det som en lettelse – andre vil ikke tro oss
Fallende kundetilfredshet for privatkundene til Danske Bank