FinansWatch

Finans Norge mener bankene må møte kundene i sosiale medier for å bygge kompetanse

Finfluenserne skaper bekymring hos både banker, politikere og Finans Norge. – Flere banker har alt en tilstedeværelse i sosiale medier, men ikke med konkrete investeringsråd, sier informasjonsdirektør Tom Staavi i Finans Norge.

Informasjonsdirektør i Finans Norge, Tom Staavi.

Finfluenser er satt sammen av ordene «finans» og «influenser» og uttrykket har den siste tiden blitt brukt for å omtale personer med mange følgere i sosiale medier som legger ut tips relatert til personlige investeringer.

– Det sitter rundt 12.000 rådgivere i norske banker og forsikringsselskaper som kundene kan bruke gratis innen investering, kreditt, forsikring og pensjon. De er utdannet til å gi bankens kunder best mulig råd, sier Staavi til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Kredinor henter direktør fra Intrum

Ledergruppen som skal føre Kredinor og SpareBank 1-eide Modhi er klar, og Kredinor henter sin direktør for operasjonell drift fra en av konkurrentene.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch