FinansWatch

Finans Norge mener bankene må møte kundene i sosiale medier for å bygge kompetanse

Finfluenserne skaper bekymring hos både banker, politikere og Finans Norge. – Flere banker har alt en tilstedeværelse i sosiale medier, men ikke med konkrete investeringsråd, sier informasjonsdirektør Tom Staavi i Finans Norge.

Informasjonsdirektør i Finans Norge, Tom Staavi.

Finfluenser er satt sammen av ordene «finans» og «influenser» og uttrykket har den siste tiden blitt brukt for å omtale personer med mange følgere i sosiale medier som legger ut tips relatert til personlige investeringer.

– Det sitter rundt 12.000 rådgivere i norske banker og forsikringsselskaper som kundene kan bruke gratis innen investering, kreditt, forsikring og pensjon. De er utdannet til å gi bankens kunder best mulig råd, sier Staavi til FinansWatch.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Trial banner

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger