Bedriftsmarkedssjefen i Nordea tror ikke at bedriftskonkurser etter pandemien vil ha stor effekt på banken

Nordea opplyser at de fikk rundt 1600 nye bedriftskunder i løpet av årets andre kvartal. Det er bedriftsmarkedssjefen i banken, Jon Brenden, fornøyd med. Han tror også fremtiden ser lys ut for bedriftene i Norge.
Jon Brenden, leder for bedriftsmarkedet i Nordea. | Foto: Nordea
Jon Brenden, leder for bedriftsmarkedet i Nordea. | Foto: Nordea

– Bedriftene har vist stor ansvarlighet gjennom pandemien og mange av dem har skutt inn betydelig summer hos oss. Vi regner med at noe av midlene er satt av til skatter og avgifter, men det indikerer også at bedriftene sparer opp en buffer for å kunne møte eventuelle problemer framover, sier bedriftsmarkedssjefen i Nordea, Jon Brenden.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også