FinansWatch

Bedriftsmarkedssjefen i Nordea tror ikke at bedriftskonkurser etter pandemien vil ha stor effekt på banken

Nordea opplyser at de fikk rundt 1600 nye bedriftskunder i løpet av årets andre kvartal. Det er bedriftsmarkedssjefen i banken, Jon Brenden, fornøyd med. Han tror også fremtiden ser lys ut for bedriftene i Norge.

Jon Brenden, leder for bedriftsmarkedet i Nordea. | Foto: Nordea

– Bedriftene har vist stor ansvarlighet gjennom pandemien og mange av dem har skutt inn betydelig summer hos oss. Vi regner med at noe av midlene er satt av til skatter og avgifter, men det indikerer også at bedriftene sparer opp en buffer for å kunne møte eventuelle problemer framover, sier bedriftsmarkedssjefen i Nordea, Jon Brenden.

– Vi har vært proaktive

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch