FinansWatch

Capgemini: Økt konkurranse vil føre til billigere produkter og tjenester

Capgemini mener at covid-19 skaper økt konkurranse om bankkundene, som også stiller større krav om individualiserte tjenester. Espen Stokke mener at bankene bør utforske samarbeid med andre type tjenestetilbydere som forbrukere er opptatt av i hverdagen, for å sikre kundelojalitet.

Espen Stokke mener at bankene først og fremst må fortsette å innovere produktene og tjenestene sine. | Foto: Capgemini

– Banksektoren i Norge og Skandinavia ligger langt fremme. Det er flere årsaker til dette, blant annet at vi er et av verdens mest digitaliserte samfunn, dyr arbeidskraft gjør automatisering og digitalisering lønnsomt, og bankene har vært flinke til å samarbeide på utvalgte områder som for eksempel betalingsinfrastruktur, sier Espen Stokke, direktør i Capgemini, til FinansWatch.

World Retail Banking Report utarbeides årlig av Capgemini og Efma, et markedsføringsorgan for den europeiske finanssektoren. Årets rapport viser at covid-19 skaper økt konkurranse om kundene, som også stiller større krav om individualiserte tjenester.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch