Capgemini: Økt konkurranse vil føre til billigere produkter og tjenester

Capgemini mener at covid-19 skaper økt konkurranse om bankkundene, som også stiller større krav om individualiserte tjenester. Espen Stokke mener at bankene bør utforske samarbeid med andre type tjenestetilbydere som forbrukere er opptatt av i hverdagen, for å sikre kundelojalitet.
Espen Stokke mener at bankene først og fremst må fortsette å innovere produktene og tjenestene sine. | Foto: Capgemini
Espen Stokke mener at bankene først og fremst må fortsette å innovere produktene og tjenestene sine. | Foto: Capgemini

– Banksektoren i Norge og Skandinavia ligger langt fremme. Det er flere årsaker til dette, blant annet at vi er et av verdens mest digitaliserte samfunn, dyr arbeidskraft gjør automatisering og digitalisering lønnsomt, og bankene har vært flinke til å samarbeide på utvalgte områder som for eksempel betalingsinfrastruktur, sier Espen Stokke, direktør i Capgemini, til FinansWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også