FinansWatch

DNB: Digital svindel mot kunder har økt med 300 prosent siden 2018

Trenden DNB ser er at svindelforsøkene øker i omfang, blir mer profesjonelle og er samtidig mer målrettet mot sårbare grupper, andre personer og bedrifter som håndterer store pengesummer. Men til tross for en stor økning i antall kunder som har blitt bedratt, har banken lyktes med å redusere tapene per offer med 55 prosent.

Fjeldvær har fagansvar for å håndtere bedragerier mot DNB-konsernet. I fjor stoppet de svindel for totalt 1,2 milliarder kroner. | Foto: Stig B. Fiksdal

Les denne artikkelen gratis

Registrer deg med e-post.
Ingen kredittkort nødvendig.

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste Nytt