FinansWatch

Odal Sparebank mener svindelforsøkene mot kundene har skutt i været under pandemien

Odd Håvard Bratli bekrefter til FinansWatch at flere kunder har blitt svindlet eller lurt til å gi fra seg personlige kortopplysninger. Han sier banken forsøker å informere kundene med å ta en proaktiv rolle, men mener likevel at svindlerne har blitt mer profesjonelle enn tidligere.

Foto: Odal Sparebank

– Vi har de siste månedene stadig sett at det dukker hyppigere opp ulike forsøk på svindel som forsøker å fralure kunder kortopplysningene. Vi ser at de som jobber med dette også er mer profesjonelle enn de var for noen tid siden, sier banksjef for salg og marked i Odal Sparebank, Odd Håvard Bratli, til FinansWatch.

Banken fører ingen statistikk over svindelaktivitetene, men understreker at det har vært en markant økning den siste tiden fra ulike kunder som har tatt kontakt angående svindle.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch