Odal Sparebank mener svindelforsøkene mot kundene har skutt i været under pandemien
Odd Håvard Bratli bekrefter til FinansWatch at flere kunder har blitt svindlet eller lurt til å gi fra seg personlige kortopplysninger. Han sier banken forsøker å informere kundene med å ta en proaktiv rolle, men mener likevel at svindlerne har blitt mer profesjonelle enn tidligere.
![Foto: Odal Sparebank](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12696077.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Odd%2520H%25C3%25A5vard%2520Bratli%2520Odal%2520Sparebank.jpg)
– Vi har de siste månedene stadig sett at det dukker hyppigere opp ulike forsøk på svindel som forsøker å fralure kunder kortopplysningene. Vi ser at de som jobber med dette også er mer profesjonelle enn de var for noen tid siden, sier banksjef for salg og marked i Odal Sparebank, Odd Håvard Bratli, til FinansWatch.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.