Odal Sparebank mener svindelforsøkene mot kundene har skutt i været under pandemien

Odd Håvard Bratli bekrefter til FinansWatch at flere kunder har blitt svindlet eller lurt til å gi fra seg personlige kortopplysninger. Han sier banken forsøker å informere kundene med å ta en proaktiv rolle, men mener likevel at svindlerne har blitt mer profesjonelle enn tidligere.
Foto: Odal Sparebank
Foto: Odal Sparebank

– Vi har de siste månedene stadig sett at det dukker hyppigere opp ulike forsøk på svindel som forsøker å fralure kunder kortopplysningene. Vi ser at de som jobber med dette også er mer profesjonelle enn de var for noen tid siden, sier banksjef for salg og marked i Odal Sparebank, Odd Håvard Bratli, til FinansWatch.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også