Aprila Bank med kundevekst på 50 prosent: – Vi har ingen ambisjoner om å gå med overskudd i år

Tapene til digitalbanken skyldes flere forhold, men redusert aktivitet i økonomien og kundene hadde en effekt på nesten 20 prosent per kunde. – Det viktigste for oss er selvfølgelig topplinje- og kundevekst og klare å fortsette med det, sier Halvor Lande til FinansWatch.
Digitalbanken Aprila Bank tapte nesten dobbelt så mye penger i andre kvartal 2020, men hadde samtidig en kundevekst på 50 prosent. | Foto: Aprila Bank
Digitalbanken Aprila Bank tapte nesten dobbelt så mye penger i andre kvartal 2020, men hadde samtidig en kundevekst på 50 prosent. | Foto: Aprila Bank

Digitalbanken Aprila Bank tapte nesten dobbelt så mye penger i andre kvartal 2020. Fasiten viser et tap etter skatt på 12,1 millioner kroner sammenlignet med et negativt resultat på 6,4 millioner kroner i samme periode i fjor. Sammenlignet med i fjor har det samlede underskuddet hittil i år økt fra 16,5 til 24,9 millioner kroner.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også