FinansWatch

Schibsted investerer i fintech-selskapet Dintero

– Vi har klokketro på at Dintero kan ta en tydelig posisjon i markedet for transaksjoner og betalingsløsninger, sier Mats Staugaard, Investment Manager i Schibsted Growth.

Gründer og daglig leder i Dintero, Daro Navaratnam.

Dintero er en åpen markedsplass for ulike betalingsløsninger, er priset til 125 millioner kroner. Både Vy, Staples og Europris benytter seg av Dinteros løsninger i dag. Nå skal mediekonsernet Schibsted investere i Dintero og sitter med en eierandel på 1,57 prosent, skriver Kampanje.

– Vi har klokketro på at Dintero kan ta en tydelig posisjon i markedet for transaksjoner og betalingsløsninger, sier Mats Staugaard, Investment Manager i Schibsted Growth.

Dintero omsatte for 2,6 millioner i 2019, og har i dag nærmere 170 aktive kunder hvor 150 kunder har kommet til i år.

– Konkurransen i markedet for betalingsløsninger tilspisser seg. Aktørene vi kan regne med i fremtiden er de som klarer å levere en sømløs, transparent og kostnadseffektiv brukeropplevelse på kundenes premisser. Det har vært vårt kundeløfte siden vi inntok markedet i 2018, og det har ikke blitt mindre viktig, sier gründer og daglig leder i Dintero, Daro Navaratnam.

Navaratnam er også fornøyd med Schibsteds kompetanse innen fintech, som han tror kan komplettere Dibteros egen.

– Schibsted har tung kompetanse som kan komplettere vår egen, også innen fintech. Dette kombinert med lang erfaring som investor, og en rekke sterke merkevarer i sin portefølje gjør dem til en veldig attraktiv eier. Schibsted har også virkelig forstått hvilke muligheter som ligger i å erstatte utdaterte finansprodukter med nyskaping og teknologi, sier Navaratnam.

KLP-direktør: – Finansbransjen har lenge sett på klima som en finansiell risiko 

KLP og Storebrand topper ny bærekraftsliste 

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch