Tror finansnæringen står sterkt om det blir nye regler for overvåkningsbasert markedsføring

Det er forbrukerrådet som ønsker å forby overvåkningsbasert markedsføring. Finans Norge tror ikke det blir noen krise og tar gjerne diskusjonen.
INGEN KRISE: Forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, tar gjerne diskusjonen rundt overvåkningsbasert markedsføring. | Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
INGEN KRISE: Forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, tar gjerne diskusjonen rundt overvåkningsbasert markedsføring. | Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Ifølge Forbrukerrådet har EU-parlamentet, Det europeiske datatilsynet og en rekke forbruker- og menneskerettsorganisasjoner i USA også tatt til orde for at overvåkingsbasert markedsføring bør fases ut og forbys.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
!
!
Skal inneholde minst 6 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn
!
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

!
Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også