FinansWatch

Tror finansnæringen står sterkt om det blir nye regler for overvåkningsbasert markedsføring

Det er forbrukerrådet som ønsker å forby overvåkningsbasert markedsføring. Finans Norge tror ikke det blir noen krise og tar gjerne diskusjonen.

INGEN KRISE: Forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, tar gjerne diskusjonen rundt overvåkningsbasert markedsføring. | Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Ifølge Forbrukerrådet har EU-parlamentet, Det europeiske datatilsynet og en rekke forbruker- og menneskerettsorganisasjoner i USA også tatt til orde for at overvåkingsbasert markedsføring bør fases ut og forbys.

– Jeg tror ikke det vil bli noen krise for bankene. De fleste finansielle produktene er noe du enten må ha, eller ønsker å ha. Samtidig så er det kanskje enkelte forsikringer man ikke har tenkt over at man må ha, og der vil markedsføringen være en god kilde til informasjon, sier forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch