Tror finansnæringen står sterkt om det blir nye regler for overvåkningsbasert markedsføring

Det er forbrukerrådet som ønsker å forby overvåkningsbasert markedsføring. Finans Norge tror ikke det blir noen krise og tar gjerne diskusjonen.
INGEN KRISE: Forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, tar gjerne diskusjonen rundt overvåkningsbasert markedsføring. | Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
INGEN KRISE: Forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, Gry Nergård, tar gjerne diskusjonen rundt overvåkningsbasert markedsføring. | Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

Ifølge Forbrukerrådet har EU-parlamentet, Det europeiske datatilsynet og en rekke forbruker- og menneskerettsorganisasjoner i USA også tatt til orde for at overvåkingsbasert markedsføring bør fases ut og forbys.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også