Finans Norge: – Svindelforsøk er ikke bare bankens ansvar
Det arbeides med ny finansavtalelov, men Finans Norge mener den nye loven legger for lite ansvar hos den enkelte BankID-innehaver. – Vi er opptatt av at svindelforsøk ikke bare er bankenes ansvar, sier forbrukerpolitisk direktør Gry Nergård i Finans Norge til FinansWatch.
![Gry Nergård er forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge. | Foto: CF Wesenberg](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12355958.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Gry%2520Nerg%25C3%25A5rd%2520CF%2520Wesenberg.jpg)
Nergård sier at det i den nye loven, som det nå arbeides med, ligger et forslag om at kundenes tap ved svindel må begrenses.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
Visa bruker kunstig intelligens i kampen mot svindel
For abonnenter
– DNB rammes jevnlig av bedragerier mot konsernet
For abonnenter