Finans Norge: – Svindelforsøk er ikke bare bankens ansvar

Det arbeides med ny finansavtalelov, men Finans Norge mener den nye loven legger for lite ansvar hos den enkelte BankID-innehaver. – Vi er opptatt av at svindelforsøk ikke bare er bankenes ansvar, sier forbrukerpolitisk direktør Gry Nergård i Finans Norge til FinansWatch.
Gry Nergård er forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge. | Foto: CF Wesenberg
Gry Nergård er forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge. | Foto: CF Wesenberg

Nergård sier at det i den nye loven, som det nå arbeides med, ligger et forslag om at kundenes tap ved svindel må begrenses.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
Skal inneholde minst 2 tegn
Skal inneholde minst 2 tegn

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

Start abonnementet ditt her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også