Storebrand med ny kampanje om bærekraft

– Med denne kampanjen ønsker vi å ta et tydelig standpunkt mot meninger om bærekraft som vi mener er utdaterte.
Camilla Haveland er markedsdirektør i Storebrand. | Foto: Storebrand
Camilla Haveland er markedsdirektør i Storebrand. | Foto: Storebrand

Dette sier markedsdirektør Camilla Haveland i Storebrand, til Kampanje.

Det nye reklamekonseptet til Storebrand har fått navnet «Ikke la fossiler styre. Invester i fremtiden».

Med denne kampanjen ønsker vi å ta et tydelig standpunkt mot meninger om bærekraft som vi mener er utdaterte, sier Haveland, som viser til at dette for eksempel gjelder holdninger som at klimaendringer ikke er menneskeskapt.

– Verdensbanken har anslått at verden trenger investeringer på rundt 7000 milliarder dollar hvert år fremover for å oppfylle FNs bærekraftsmål. Men vi ber ikke folk investere pengene sine i bærekraft for å være snille, sier Haveland til Kampanje.

Reklamebyrået Per Høj står bak kampanjen.

KLPs bærekraftsleder er uenig i at SFDR handler om klassifisering

DNB vil fjerne boliglånsforskriften

Bank har laget «bærekraft for dummies»

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også