Direktør i Nordnet mener veksten i Norge har vært ekstrem

Lars-Åke Norling mener fokuset på vekst har gjort Nordnet til nummer en i Norge og Danmark.
Administrerende direktør Lars-Åke Norling i Nordnet. | Foto: PR/Nordnet
Administrerende direktør Lars-Åke Norling i Nordnet. | Foto: PR/Nordnet

På et år har Nordnet økt sin kundebase fra 1,1 millioner til 1,5 millioner, skriver Dagens Industri. Det er også det året der handelsplattformen gjorde et comback på den svenske børsen.

– Vi er nå et klart nummer ett-valg i Norge, Finland og Danmark, samtidig som vi er en sterk nummer to i Sverige, sa administrerende direktør Lars-Åke Norling i Nordnet, til avisen.

Han forteller videre at målet er å fortsette å vokse, men ha en organisk vekst.

– Vi har nesten hatt en hypervekst i Norge og Danmark over det siste året. Vår plan er basert på organisk vekst i alle de nordiske landene med god vekst og skalerbarhet, sånn at vi ikke trenger å kjøpe opp andre selskaper, sier Norling.

Han forteller også at plattformen planlegger å tilby mer, som boliglån for privatkunder, noe de allerede tilbyr i Sverige.

Folkeinvest håper på tredobling av folkefinansierte emisjoner

Nordnet tar i bruk EUs taksonomi for bærekraft på sin fondsplattform

Nytt eiendomsfond fra Pareto – satser på logistikk 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også