Kraftig økning i antall forsinket bagasje-saker for If

Europeiske Reiseforsikring, som er en del av If, ser en markant økning i antall saker om forsinket bagasje. Også opp mot året før pandemien.
Reiseekspert og kommunikasjonsdirektør Andreas Handeland i Europeiske Reiseforsikring og If. | Foto: If.
Reiseekspert og kommunikasjonsdirektør Andreas Handeland i Europeiske Reiseforsikring og If. | Foto: If.

If Europeiske Reiseforsikring skriver i en pressemelding at selskapet opplever en økning på 110 prosent på saker som handler om forsinket bagasje. Det er også en økning sett mot forrige «normalår» 2019.

– Så lang i juni har vi fått inn mer enn dobbelt så mange saker om forsinket bagasje som vi gjorde i hele mai. Det gir mange en litt klønete start på ferien, men heldigvis er det god hjelp å få gjennom forsikringen, sier reiseekspert og kommunikasjonsdirektør Andreas Handeland i Europeiske Reiseforsikring og If.

Handeland påpeker at det er mange faktorer som spiller inn, i form av bemanningstrøbbel, flyplasskaos og stillestående bagasjebånd, men at det fortsatt er en økning på nesten 50 prosent fra 2019.

– Reiseforsikringen dekker det som heter rimelige og nødvendige kostnader til innkjøp av ting du trenger i den perioden bagasjen er savnet. Vi refunderer inntil 5.000 kroner per person, eller inntil 25.000 kroner per familie, sier Handeland.

Forsikringsselskap ringes ned av kunder på grunn av flystreik

Forsikret sunket båt

KLP med storsatsing på bærekraft: – Befinner oss i en brytningstid

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også