Storebrand bygger egne TV-studioer

De digitale løsningene har skutt i været under pandemien. Nå bygger Storebrand to egne TV-studioer og skal ansette et eget TV-team.
KLAR TIL SENDING: Det ene studioet står sentralt plassert i Storebrand-bygget på Lysaker. | Foto: Storebrand
KLAR TIL SENDING: Det ene studioet står sentralt plassert i Storebrand-bygget på Lysaker. | Foto: Storebrand
Martin Fuglseth Kolden

– Det blir dyrt og tungvint i lengden å benytte ekstern bistand for å få god nok lyd, bilde og regi av sendingene våre. Derfor satser vi nå på en egen proff og permanent løsning i Storebrand-bygget, sier konserndirektør Tove Selnes i Storebrand.
 
De etablerer nå to TV-studioer på hovedkontoret på Lysaker. Begge skal stå klare før sommeren. Et mindre og et større studio som skal brukes både internt og eksternt, sier de til FinansWatch.
 
– Vi ser at det er et økt behov for digitale løsninger som treffer godt. Vi ønsker å nå ut til kunder og samarbeidspartnere, samt bruke dette til møter og opplæring internt, sier Selnes.

Ansetter TV-team

Det betyr også at selskapet ønsker å satse på nye stillinger rettet mot disse studioene.
 
– Vi regner med stor intern og ekstern produksjon, og da trenger vi også noen til å ha det tekniske og praktiske ansvaret for det store studioet. Vi ser etter en studiosjef som skal ha et tydelig teknisk ansvar, samarbeide med driftspartnere, ha ansvar for stabile sendeforhold, kunne stå for produksjon av sendinger, samt lede opplæring i bruk av studioene, sier kommunikasjonsdirektør Margrethe Assev i Storebrand.
 
I tillegg til en teknisk studiosjef, skal Storebrand også være ute etter en videoprodusent og en merkevareprodusent til sitt studioteam, ifølge Assev, som også sier at selskapet samler intern kompetanse til satsingen.
 
Senkveld med finans-setting 
 
Konsendirektør Tove Selnes kan fortelle at det er forskjell på hvordan de vil bruke de to studioene, der det store studioet skal ha en «Senkveld-aktig setting».
 
– Det lille studioet er en glassboks som skal gi et inkluderende inntrykk for seeren, og skal være enkelt å benytte med maks to personer samtidig. Det store gir en Senkveld-aktig setting der vi kan ha debatter, større presentasjoner eller konferanser, sier Selnes.

HR-DIREKTØREN: Tove Selnes i er «konserndirektør peopel» i Storebrand. | Foto: Eide Risanger / Storebrand
HR-DIREKTØREN: Tove Selnes i er «konserndirektør peopel» i Storebrand. | Foto: Eide Risanger / Storebrand

I Storebrand mener de at TV-studioene vil bli nyttige verktøy i fremtidens arbeidshverdag og at de ser potensielle besparelser.
 
– Vi ser at vi kan nå flere personer hyppigere, men at kravet om kvalitet stadig blir høyere. Dette vil spare oss for mye reising samtidig som vi når ut på en god måte. Vi mener at disse TV-studioene vil være viktig i fremtidens arbeids- og næringsliv, sier hun.
 
Selnes regner med at de sparer inn det investerte beløpet etter ett år med egenproduserte sendinger.

Digitale kaffemøter mer populær enn fysiske

De digitale løsningene har ifølge Selnes blitt godt mottatt.
 
– Både webinarer og vår digitale kapitalmarkedsdag har vært veldig populære, i tillegg har våre digitale kaffemøter hatt enda flere deltagere enn da vi hadde det i kantinen. Dette har blitt svært godt mottatt, og vi gleder oss til å lage våre egne sendinger, sier Selnes.
 
Hun sier videre at de ønsker å få brukt studioene til alt fra webinarer og informasjonsmøter, til investorpresentasjoner, konferanser og andre kundearrangementer, samt møter, arrangementer og opplæring internt.

Les flere saker om Storebrand:

Storebrands nye bærekraft-leder vil bruke mer proaktiv påvirkning

Storebrand leder initiativ for å tvinge frem avskogingsplan hos soyaprodusent

Storebrand Asset Management planlegger tre nye fond 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også