Kundene deler mer personlig data, men mangler tillit til hvordan de behandles – samtidig øker cyberkriminaliteten

Samtidig som at villigheten for å dele personlig data øker, øker også skepsisen til hvordan dataene behandles. Trusselbildet innen digital sikkerhet tilspisser seg. Det gir forsikringsselskapene nye muligheter, men hvordan skal de prise noe de ikke har data på?

Accenture har undersøkt hvordan pandemien har endret nordmenns forhold til forsikringsselskapene. 62 prosent i Norge er villige til å dele personlige data mot å få en lavere forsikringspremie, mens tilsvarende tall for Norden er 60 prosent i Danmark, 64 prosent i Finland og 61 prosent i Sverige.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev