FinansWatch

Kundene deler mer personlig data, men mangler tillit til hvordan de behandles – samtidig øker cyberkriminaliteten

Samtidig som at villigheten for å dele personlig data øker, øker også skepsisen til hvordan dataene behandles. Trusselbildet innen digital sikkerhet tilspisser seg. Det gir forsikringsselskapene nye muligheter, men hvordan skal de prise noe de ikke har data på?

Accenture har undersøkt hvordan pandemien har endret nordmenns forhold til forsikringsselskapene. 62 prosent i Norge er villige til å dele personlige data mot å få en lavere forsikringspremie, mens tilsvarende tall for Norden er 60 prosent i Danmark, 64 prosent i Finland og 61 prosent i Sverige.

Tilliten til at selskapene ivaretok dataene på en sikker og god måte var langt lavere. Bare 40 prosent av norske respondenter hadde tillit til det, tilsvarende tall for de andre landene var 45 prosent i Danmark, 34 prosent i Finland og 41 prosent i Sverige.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

– Bulder Bank skal alltid vera ein utfordrar

– Vi skal halde på utfordrarposisjonen og vil heile tida søkje etter nye måtar og løyse kundane sine utfordringar på, seier direktør i Bulder Bank, Torvald Kvamme, til FinansWatch.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch