Stor pågang hos forsikringsselskapene etter trafikkaos

Fra søndag til mandag kom det inn 500 henvendelser til forsikringsselskapene etter trafikkuhell. Det er en mangedobling sammenlignet med en vanlig romjulsdag.
Bjarne Rysstad er kommunikasjonssjef i Gjensidige. | Foto: Gjensidige Forsikring
Bjarne Rysstad er kommunikasjonssjef i Gjensidige. | Foto: Gjensidige Forsikring
NTB

– Det er fullt kjør på vårt skadesenter, og mange fortvilte bilister har vært på telefonen, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige til NTB.

De anslår at mandagen kostet forsikringsselskapene inntil 30 millioner kroner.

Det er for det meste snakk om mindre uhell, men også noen mer alvorlige hendelser.

– De vanligste uhellene mandag gjaldt biler som skled inn i hverandre og biler som havnet utenfor veien, sier Rysstad, som understreker at en del mindre skader gjerne blir meldt om først et par dager etter.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også