Svensk fintech-selskap lanserer i Norge

I det norske markedet vil betalingsselskapet særlig konsentrere seg om segmentene e-handel, reiselivsbransjen og finansielle tjenester.
Johan Strand er administrerende direktør for Zimpler. | Foto: Zimpler
Johan Strand er administrerende direktør for Zimpler. | Foto: Zimpler

Det svenske fintech-selskapet Zimpler lanserer i Norge. Lanseringen i det norske markedet betyr at selskapet nå opererer i åtte land, og planen er å fortsette å vokse, skriver selskapet i en pressemelding.

I det norske markedet vil selskapet særlig konsentrere seg om segmentene e-handel, reiselivsbransjen og finansielle tjenester der umiddelbare, sikre og enkle betalinger er avgjørende. Lanseringen i Norge skjer sammen med Scandinavian Travel Group og plattformen Travelize, som selskapet allerede samarbeider med i Sverige og Finland.

Alle transaksjoner som utføres med Zimpler, verifiseres med BankID for å sikre brukerens identitet.

Zimpler hadde i 2021 en omsetningsøkning på 134 prosent og en transaksjonsøkning på 176 prosent sammenlignet med året før. Antall nyansatte økte i samme periode med over 200 prosent, og siden begynnelsen av 2022 har selskapet ansatt 59 nye medarbeidere. Norge blir Zimplers åttende marked, heter det videre fra selskapet.

Johan Strand, administrerende direktør for Zimpler, sier de regner med å måtte ansette ti ny medarbeidere i snitt hver måned for å kunne ekspandere etter planen.

– Vi regner også med å skaffe fleste kundene i Norge før årets slutt, sier Strand i meldingen.

Fintechselskapet Dintero inngår samarbeid med lade-app

Klarnas verdi ned nesten 400 milliarder kroner på ett år

Huddlestock signerer avtale som gjør selskapet til en fullskala investeringsbank

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også