FinansWatch

Vipps inngår samarbeid med flyselskap

Sammen med Vipps skal Flyr gjøre det like lett å bestille en flyreise fra Oslo til Paris som det er å bestille en togreise fra Oslo til Porsgrunn.

Foto: PR / Flyr

Ifølge en pressemelding fra Flyr faller 7 av 10 kunder av digitale kjøpsprosesser på grunn av dårlig brukeropplevelse. Tall fra Nets viser at en av ti avslutter kjøp fordi nettbutikken ikke tilbyr ønsket betalingsløsning. Det ønsker Flyr å gjøre noe med.

– Vipps er et naturlig valg for oss i vår produktutvikling, da vi begge jobber for å skape de enkleste og mest kundevennlige løsningene, sier kommersiell direktør i Flyr, Thomas Ramdahl.

Den nye løsningen gjør at 4 millioner brukere kan registrere seg med Vipps i Flyrs bestillingsløsning på web og i app. Ved neste besøk kan kundene logge inn med Vipps, helt uten brukernavn og passord.

– Vipps har fokus på å gjøre det så enkelt som mulig å kjøpe alle typer produkter og tjenester digitalt. Vi er derfor svært fornøyde med at dette også ble avgjørende for at Flyr valgte både Vipps Logg inn og betaling sier kommersiell direktør i Vipps, Vegar Heir.

Zwipe inngår avtale med QPS for sine biometriske bankkort

Nets utvider kundekontrakt som dekker 14 land

BI-forsker om fintech-gründere: – Selskapene må forstå forretningsmodellen sin 

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger