Vipps inngår samarbeid med flyselskap

Ifølge en pressemelding fra Flyr faller 7 av 10 kunder av digitale kjøpsprosesser på grunn av dårlig brukeropplevelse. Tall fra Nets viser at en av ti avslutter kjøp fordi nettbutikken ikke tilbyr ønsket betalingsløsning. Det ønsker Flyr å gjøre noe med.
– Vipps er et naturlig valg for oss i vår produktutvikling, da vi begge jobber for å skape de enkleste og mest kundevennlige løsningene, sier kommersiell direktør i Flyr, Thomas Ramdahl.
Den nye løsningen gjør at 4 millioner brukere kan registrere seg med Vipps i Flyrs bestillingsløsning på web og i app. Ved neste besøk kan kundene logge inn med Vipps, helt uten brukernavn og passord.
– Vipps har fokus på å gjøre det så enkelt som mulig å kjøpe alle typer produkter og tjenester digitalt. Vi er derfor svært fornøyde med at dette også ble avgjørende for at Flyr valgte både Vipps Logg inn og betaling sier kommersiell direktør i Vipps, Vegar Heir.
Zwipe inngår avtale med QPS for sine biometriske bankkort
Nets utvider kundekontrakt som dekker 14 land
BI-forsker om fintech-gründere: – Selskapene må forstå forretningsmodellen sin