Zwipe på vei mot lønnsomhet

Zwipe har landet sin første kommersielle avtale nå i august, men resultatet for første halvår viser at kundene fortsatt har vært i testfasen for selskapets løsninger.
Illustrasjonsbilde. Zwipe lager betalingskort som bruker fingerskanning i stedet for PIN-kode. | Foto: Zwipe
Illustrasjonsbilde. Zwipe lager betalingskort som bruker fingerskanning i stedet for PIN-kode. | Foto: Zwipe

Fintechselskapet Zwipe, som utvikler løsninger for betalingskort med biometrisk brukerautentisering, fikk et resultat etter skatt i andre kvartal på -10,5 millioner kroner, opp fra -15,8 millioner kroner i fjor.

Driftsinntektene endte på 952.000 kroner, opp fra 486.000 kroner i fjor.

Forhalvåret ble resultatet -26,9 millioner og driftsinntektene 1,4 millioner kroner.

Zwipe har signert en rekke nye kunder i kvartalet som vil gi kommende inntekter. Det ble signert avtaler for tilsammen 200 millioner betalingskort i tillegg til et samarbeid med TAG Systems som har 100 millioner kortkunder.

«Flere av våre kunder har nå sluttført sine testfaser og har begynt på småskala pilotproduksjon. I august fikk vi vårt første kommersielle ordre for Zwipe ONE-plattformen fra Beautiful Card Corporation som har en nettoverdi på 1,9 millioner dollar. Dette markerer en ny fase i en spennende reise for  Zwipe», skriver selskapet i kvartalsrapporten.

Huddlestocks halvårsresultat betydelig merket av pandemien

Klarna har milliardunderskudd i første halvår av 2021

Vipps lanserer Vipps Checkout

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også