Rune Garborg vil vinne Europa

– Skal du vinne betalingsmarkedet fremover må du være ledende på netthandel, sier Vipps-sjefen til Shifter.
Rune Garborg er administrende direktør i Vipps. | Foto: Jörgen Skjelsbæk
Rune Garborg er administrende direktør i Vipps. | Foto: Jörgen Skjelsbæk

Rune Garborg forteller også til avisen at selskapet jobbet med å få på plass løsninger for utsatt betaling.

Hvilket samsvarer med det Berit Svendsen, leder for Vipps' internasjonale satsning, mener nemlig at nå er kampen om hvem som blir den foretrukne mobile lommeboken for netthandel i gang.

11 millioner brukere blir samlet under samme tak når de tre nordiske betalingstjenestene Vipps, MobilePay og Pivo fusjonerer med Vipps i førersetet.

– Fusjonen er en anerkjennelse av at betaling ikke er et nasjonalt mesterskap. Vipps og de andre nordiske lommebøkene ble laget for å vinne i konkurransen mot de store internasjonale aktørene. Skal vi lykkes, må vi ha større skala, slik at vi kan investere nok i teknologi til å være ledende på enkle løsninger for kundene, sier Garborg til Shifter.

Han forteller også til avisen at det å bli større gir bedre muligheter for å vekke europeisk interesse.

– Dette gir oss en mye sterkere posisjon for videre vekst i Norden og også i Europa. Vi er åpne for å snakke med europeiske aktører som ønsker å være en del av en større, felles lommebok, sier Garborg til Shifter.

P27 vil gjerne samarbeide med nordiske Vipps

Mobilepay-sjef strekker armene ut til banker: Dere er velkomne i eierkretsen

Vekst vil fortsatt trumfe lønnsomhet for «nye» Vipps

Braathen: Vipps-fusjonen har sparebankene i ryggen

Vipps-sjef: Sammenslåingen handler om e-handel

Danske Banks Mobilepay, Vipps og finske Pivo slår seg sammen 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også