Rune Garborg vil vinne Europa

Rune Garborg forteller også til avisen at selskapet jobbet med å få på plass løsninger for utsatt betaling.
Hvilket samsvarer med det Berit Svendsen, leder for Vipps' internasjonale satsning, mener nemlig at nå er kampen om hvem som blir den foretrukne mobile lommeboken for netthandel i gang.
11 millioner brukere blir samlet under samme tak når de tre nordiske betalingstjenestene Vipps, MobilePay og Pivo fusjonerer med Vipps i førersetet.
– Fusjonen er en anerkjennelse av at betaling ikke er et nasjonalt mesterskap. Vipps og de andre nordiske lommebøkene ble laget for å vinne i konkurransen mot de store internasjonale aktørene. Skal vi lykkes, må vi ha større skala, slik at vi kan investere nok i teknologi til å være ledende på enkle løsninger for kundene, sier Garborg til Shifter.
Han forteller også til avisen at det å bli større gir bedre muligheter for å vekke europeisk interesse.
– Dette gir oss en mye sterkere posisjon for videre vekst i Norden og også i Europa. Vi er åpne for å snakke med europeiske aktører som ønsker å være en del av en større, felles lommebok, sier Garborg til Shifter.
P27 vil gjerne samarbeide med nordiske Vipps
Mobilepay-sjef strekker armene ut til banker: Dere er velkomne i eierkretsen
Vekst vil fortsatt trumfe lønnsomhet for «nye» Vipps
Braathen: Vipps-fusjonen har sparebankene i ryggen
Vipps-sjef: Sammenslåingen handler om e-handel
Danske Banks Mobilepay, Vipps og finske Pivo slår seg sammen