Står tett i tett i banken – etterlyser bedre personvern

Kundemottaket i Sparebank 1 SMN i Verdal er åpent to timer hver dag. Det syns kundene er for lite.
Banksjef Olav M. Salater i Sparebank 1 SMN Innherred oppfordrer kundene til å bestille time.
Banksjef Olav M. Salater i Sparebank 1 SMN Innherred oppfordrer kundene til å bestille time.

Det er stor pågang i kundemottaket til Sparebank 1 SMN i Verdal. Nå klager kundene over uverdig kundebehandling, skriver avisa Innherred.

Avisa har vært i kontakt med flere kilder som reagerer på at kundene blir stående tett i tett inne i banklokalet, på en slik måte at det blir vanskelig å holde sine ærender privat. Nå går det på personvernet og på verdigheten løs, mener kundene.

– Jeg er klar over at bankens politikk med åpningstider er styrt fra sentralt hold. Det er tydelig at sparebanken ikke ønsker å ha kunder til stede. Derfor mener jeg at banksjefen kan gå ut og være så ærlig og si at «vi ønsker bare yngre kunder som klarer alt digitalt. De gamle kan gå til andre banker», sier kunden til Innherred.

Banksjef Olav M. Salater i Sparebank 1 SMN Innherred sier at banken har vurdert åpningstidene som tilstrekkelige, og at kundene har mulighet til å bestille time for kontakt med banken. Samtidig ser banken at færre bruker de manuelle tjenestene, og at det derfor ikke svarer seg å ha tilbudet åpent hele dagen.

SNN: Frykter for husbygging og nyskilte med strammere utlånsforskrift

Bankrådgivning i vanskelige tider: Hyttedrømmen ryker tidlig

Styremedlem mener utlånsforskriften bør revurderes

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også