FinansWatch

Forbrukerrådet etter at Olga-svindel endte i Høyesterett: – Vi vil oppfordre bankene til å bidra til å gjøre BankID bedre

Forbrukerrådet mener norske banker bør bruke mer ressurser på å gjøre BankID bedre og mindre ressurser på rettsprosesser mot kunder som er svindlet.

Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen. | Foto: Forbrukerrådet / PR

Forbrukerrådet møtte Sparebank 1 Østlandet i Høyesterett etter at en kunde i banken ble svindlet for 150.000 kroner i en Olga-svindel. Striden sto om forståelsen av ordet «forsettlig». Banken mener kunden handlet med forsett, Forbrukerrådet er uenig i den tolkningen. En avgjørelse fra Høyesterett er ventet mot slutten av september.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch