Forbrukerrådet etter at Olga-svindel endte i Høyesterett: – Vi vil oppfordre bankene til å bidra til å gjøre BankID bedre
Forbrukerrådet mener norske banker bør bruke mer ressurser på å gjøre BankID bedre og mindre ressurser på rettsprosesser mot kunder som er svindlet.
![Advokat i Forbrukerrådet Ingrid Kvålen. | Foto: Forbrukerrådet / PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14383122.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Advokat%2520i%2520Forbrukerr%25C3%25A5det%2520Ingrid%2520Kv%25C3%25A5len.jpg)
Forbrukerrådet møtte Sparebank 1 Østlandet i Høyesterett etter at en kunde i banken ble svindlet for 150.000 kroner i en Olga-svindel. Striden sto om forståelsen av ordet «forsettlig». Banken mener kunden handlet med forsett, Forbrukerrådet er uenig i den tolkningen. En avgjørelse fra Høyesterett er ventet mot slutten av september.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.