DNB setter inn forsterkninger

Lange køer, både fysisk og digitalt, har skapt reaksjoner hos kundene til DNB. Nå sier banken at de tar grep.
Leder for personmarked Ingjerd Spiten i DNB. | Foto: Stig B. Fiksdal
Leder for personmarked Ingjerd Spiten i DNB. | Foto: Stig B. Fiksdal

På grunn av myndighetenes krav til antihvitvaskingsarbeid må banker få sine kunder til å legitimere seg. For DNB har det betydd lange køer utenfor bankens filialer den siste tiden, og nå er det flere kunder som har reagert på tiltakene hos DNB ifølge Nettavisen.

Avisen har snakket med leder for personmarked Ingjerd Spiten, som forteller at DNB nå gjør endringer.

– Vi må berømme kundene for at de reagerer så raskt og ønsker å re-legitimere seg, og beklager at det i perioder har vært lange ventetider. Nå øker vi kapasiteten på telefon og utvider åpningstidene, samtidig som vi åpner alle kontorene våre for drop-in, for kunder som skal legitimere seg. Vi håper dette bidrar til alle flere får legitimert seg raskt og enkelt, sier Spiten til Nettavisen.

Hun forteller videre at banken har gjort seg en rekke erfaringer den siste tiden, og vil se på muligheter for å gjøre legitimeringen bedre kjent i fremtiden.

Storebrand har ekskludert 257 selskap

Norges Bank: Ikke mulig med nedsalg i Russland nå

DNB-topp: – «Brune» bygg seiler opp som en viktig risikofaktor

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også