Teknisk feil gjorde at Bank Norwegian sendte 300.000 fakturaer med feil

Mange av kundene hos Bank Norwegian har mottatt feil faktura etter at en teknisk feil gjorde at banken kun sendte ut et minimumsbeløp ved efaktura.
Bank Norwegian-appen. | Foto: Gorm Kallestad / NTB
Bank Norwegian-appen. | Foto: Gorm Kallestad / NTB

300.000 av de norske kundene hos Bank Norwegian har mottatt en faktura med kun et minimumsbeløp, uten at det står hele summen av hva de skylder. Det gjelder på efakturaer i nettbanken hos kundene, skriver Nettavisen.

Bank Norwegian har sendt ut en epost til sine kunder om at det ble gjort en feil onsdag formiddag. Da banken oppdaget feilen varslet de også Finanstilsynet, forteller kommunikasjonssef Melita Ringvold.

Å oppgi kun minimumsbeløpet er i strid med retningslinjene til Finanstilsynet.

– På generelt grunnlag kan vi si at beløpsfeltet på fakturaen skal vise samlet utestående kreditt. Kunden skal gis informasjon på fakturaen om at beløpet kan endres til et lavere beløp og hvilket beløp som minimum må betales, sier forbrukerkoordinator Jo Gjedrem i Finanstilsynet til Nettavisen.

Bank Norwegian har en effektiv rente på 23,1 prosent ved utsatt betaling.

Regjeringen utnevner ny sentralbanksjef fredag

Sparebanken Vest etter godt resultat: – Vi er opptatt av å være en god konsolideringspartner for banker som tenker på sammenslåinger

Ikano Bank har troen på at 2022 kan bli et godt år for leasing

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også