FinansWatch

DNB topper listen over Norges mest effektive annonsører

ANFO Effekt har sett på sine lister for de siste ni årene, og har plassert DNB på toppen som Norges mest effektive annonsør.

DNB-bygget på Barcode i Oslo. | Foto: PR/DNB

ANFO Annonsørforening er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere som deler ut priser hvert år siden 2012. Nå har organisasjonen sett på sin foreløpige ni år lange historie, og laget lister på hvilke selskaper som har vært best, skriver kom24.

ANFO Effekt har godt over 1000 caser å ta av når de skal måle effekt av annonser, og ANFO mener disse viser at markedsføring har en effekt.

– Disse viser alle at markedsføring kan gjøre en betydelig forskjell for bedrifter og merkevarer, sier ansvarlig for ANFO Effekt og fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken til kom24.

DNB kommer på førsteplass, etterfulgt av Orkla og Mills. Det eneste andre merkevaren fra finansbransjen som kommer seg med på topp 10-listen er Vipps, som befinner seg på en syvendeplass.

Av reklame- og PR-byråer er det Try som topper listen, med POL og NordDDB på andre- og tredjeplass.

Finanstilsynet mener DNB kan ha påført kundene sine økonomiske problemer

– Norske sparebanker gis en ulempe de store internasjonale bankene ikke har

Hemne Sparebank: – Vi ser på oss selv som en viktig finansinstitusjon og samfunnsaktør 

Mer fra FinansWatch

Pensjonssparing: Flere skrur på «Is i magen»

Med funksjonen «Is i magen» i Kron-appen kan kundene følge med på hvordan nyhetsbildet påvirker investeringene deres. – Dette for å hjelpe kunden å nettopp ha is i magen opp mot opprinnelig spareplan, sier Emma Tryti i Kron.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch