Sparebanken Vests konsernsjef satser på LinkedIn

Jan Erik Kjerpeseth har 20 års fartstid i banken. Han mener det å være synlig og vise frem det som skjer på innsiden av banken er noe av det viktigste han kan gjøre for å tiltrekke seg flinke folk.
Jan Erik Kjerpeseth er konsernsjef i Sparebanken Vest. | Foto: Sebastian Holsen
Jan Erik Kjerpeseth er konsernsjef i Sparebanken Vest. | Foto: Sebastian Holsen

– Det har vært hovedinnfallsvinkelen på det jeg gjør i sosiale medier. Det å synliggjøre, dele noen av refleksjonene fra banken som er interessante nok til at folk følger meg i sosiale medier og så gir det meg en fin anledning til å få bra spredning på energien i banken, som gjør at folk får lyst til å jobbe her, sier Kjerpeseth til Kom24.

Kjerpeseth mener LinkedIn er et kompetansenettverk og har nå 21.000 følgere der. Innleggene hans har, ifølge Kom24, en rekkevidde fra 1000 til 30.000 per oppdatering.

– Om du tar en synlig posisjon eksternt, må du og tune opp hvor synlig du er internt. For jeg tror det er en giftig cocktail å være synlig eksternt, men ikke internt, sier konsernsjefen til Kom24.

Han forteller at det er han selv som styrer kontoene på sosiale medier.

– Jeg har en kommunikasjonrådgiver som hjelper meg med oppspill til ting jeg bør sette på dagsordenen, men hun har ikke et eneste passord til mine sosiale medier-kontoer, sier Kjerpeseth til Kom24.

Innlegg: – Pandemien har påført prestasjonssterke team og organisasjoner betydelig slitasje

Kjerpeseth etter godt resultat: – På Vestlandet er sparebankene blitt hverandres største konkurrenter 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også