Overgangskluss for bankkortene til Sparebank 1 Nordmøre

Da 15.000 kunder skulle flytte fra Surnadal Sparebank til Sparebank 1 Nordmøre skapte det trøbbel for kortbruken hos kundene.
Administrerende direktør Allan Troelsen i Sparebank 1 Nordmøre | Foto: SpareBank 1 Nordmøre
Administrerende direktør Allan Troelsen i Sparebank 1 Nordmøre | Foto: SpareBank 1 Nordmøre

På fredag skulle bankkortet til Surnadal Sparebank slutte å fungere, da kundene hadde blitt flyttet over til Sparebank 1 Nordmøre. Det nye kortet skulle begynne å fungere klokken 18.00 fredag kveld, men slik gikk det ikke, skriver Tidenes Krav.

3.800 kunder fikk ikke betalt med sitt nye kort, men feilen skal ha blitt rettet opp i samme kveld.

I helgen kom det en ny melding, der kunder av Sparebank 1 Nordmøre ikke fikk brukt sitt nye kort til å betale på nett, i Vipps eller i andre apper hvor kortet var registrert, men kortet fungerte som normalt i butikk.

– Vi er veldig lei oss for at kundene ble berørt, det er veldig lite ønskelig. Vi håper at vi klarer å rette opp dette relativt raskt, sa Allan Troelsen, administrerende direktør i Sparebank 1 Nordmøre, til Tidenes Krav.

Tirsdag ettermiddag kom friskmeldingen der Sparebank 1 Nordmøre kunne fortelle sine kunder at alt var som normalt igjen, men uttak og innskudd av kontanter i butikk skal fungere fra torsdag morgen.

Sparebanken Vest i Ålesund: – Det er viktig at vi får med oss medarbeidere med rett kompetanse

Sparebank 1 Nordmøre: – Det er viktig å lage et forum for det lokale næringslivet

Sparebank 1 Ringerike Hadeland: – Hypotesen vår er at befolkningsveksten her blir stor 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også