Overgangskluss for bankkortene til Sparebank 1 Nordmøre
![Administrerende direktør Allan Troelsen i Sparebank 1 Nordmøre | Foto: SpareBank 1 Nordmøre](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12943966.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Allan%2520Troelsen.jpg)
På fredag skulle bankkortet til Surnadal Sparebank slutte å fungere, da kundene hadde blitt flyttet over til Sparebank 1 Nordmøre. Det nye kortet skulle begynne å fungere klokken 18.00 fredag kveld, men slik gikk det ikke, skriver Tidenes Krav.
3.800 kunder fikk ikke betalt med sitt nye kort, men feilen skal ha blitt rettet opp i samme kveld.
I helgen kom det en ny melding, der kunder av Sparebank 1 Nordmøre ikke fikk brukt sitt nye kort til å betale på nett, i Vipps eller i andre apper hvor kortet var registrert, men kortet fungerte som normalt i butikk.
– Vi er veldig lei oss for at kundene ble berørt, det er veldig lite ønskelig. Vi håper at vi klarer å rette opp dette relativt raskt, sa Allan Troelsen, administrerende direktør i Sparebank 1 Nordmøre, til Tidenes Krav.
Tirsdag ettermiddag kom friskmeldingen der Sparebank 1 Nordmøre kunne fortelle sine kunder at alt var som normalt igjen, men uttak og innskudd av kontanter i butikk skal fungere fra torsdag morgen.
Sparebanken Vest i Ålesund: – Det er viktig at vi får med oss medarbeidere med rett kompetanse
Sparebank 1 Nordmøre: – Det er viktig å lage et forum for det lokale næringslivet
Sparebank 1 Ringerike Hadeland: – Hypotesen vår er at befolkningsveksten her blir stor