DNB har 50.000 analoge kunder

Banken sitt «Bank uten Internett»-tilbud ble tilbudt kunder i 2018. Det er for kunder som ikke ønsker en digital bank, og tilbudet har fortsatt mange brukere.
Personmarkedssjef Ingjerd Blekeli Spiten i DNB er fornøyd med det analoge tilbudet til banken. | Foto: Stig B. Fiksdal
Personmarkedssjef Ingjerd Blekeli Spiten i DNB er fornøyd med det analoge tilbudet til banken. | Foto: Stig B. Fiksdal

Tilbudet inneholder banktjenester som ikke krever internett, og et telefonnummer for hjelp av rådgiver. DNB skriver på sine egne nettsider at det er omtrent 50.000 kunder som benytter seg av dette tilbudet.

Personmarkedssjef Ingjerd Blekeli Spiten i DNB sier at banken har jobbet med å gjennomføre en rekke nettbankkurs rundt om i Norge, men har innsett at en del kunder ikke kan, eller vil, benytte seg av digitale banktjenester.

Derfor ble det utviklet et tilbud til disse kundene i 2018.

– Det er jeg glad for at vi gjorde, for tilbudet er blitt godt mottatt. Ikke minst har vi fredet brevgiroen, som vi vet er en viktig tjeneste for mange av disse kundene, sier Blekeli.

DNB skriver at ifølge Computerworld og Kompetanse Norge går andelen ikke-digitale nordmenn nedover, men at det fortsatt er 14 prosent, eller over 600.000 nordmenn, som ikke bruker internett, smarttelefon, pc eller nettbrett.

DNB Norge-forvalter om en tøffere tid i møte: – Kan bli morsomt

Arbeider med nytt investeringsfond i Nord-Norge

Styreleder i Lokalbankalliansen mener Eika ikke lenger er en strategisk allianse 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også