DNB har 50.000 analoge kunder
![Personmarkedssjef Ingjerd Blekeli Spiten i DNB er fornøyd med det analoge tilbudet til banken. | Foto: Stig B. Fiksdal](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12967560.ece/ALTERNATES/schema-16_9/SBF_6000_Spiten_1-864x576.jpg)
Tilbudet inneholder banktjenester som ikke krever internett, og et telefonnummer for hjelp av rådgiver. DNB skriver på sine egne nettsider at det er omtrent 50.000 kunder som benytter seg av dette tilbudet.
Personmarkedssjef Ingjerd Blekeli Spiten i DNB sier at banken har jobbet med å gjennomføre en rekke nettbankkurs rundt om i Norge, men har innsett at en del kunder ikke kan, eller vil, benytte seg av digitale banktjenester.
Derfor ble det utviklet et tilbud til disse kundene i 2018.
– Det er jeg glad for at vi gjorde, for tilbudet er blitt godt mottatt. Ikke minst har vi fredet brevgiroen, som vi vet er en viktig tjeneste for mange av disse kundene, sier Blekeli.
DNB skriver at ifølge Computerworld og Kompetanse Norge går andelen ikke-digitale nordmenn nedover, men at det fortsatt er 14 prosent, eller over 600.000 nordmenn, som ikke bruker internett, smarttelefon, pc eller nettbrett.
DNB Norge-forvalter om en tøffere tid i møte: – Kan bli morsomt
Arbeider med nytt investeringsfond i Nord-Norge
Styreleder i Lokalbankalliansen mener Eika ikke lenger er en strategisk allianse