FinansWatch

Vekst skal aldri bli en sovepute for SpareBank 1 Nord-Norge

Det lover Stein Vidar Loftås, bankens direktør for kommunikasjon og samfunn. Han tror sparebankenes bidrag til lokalsamfunnene bidrar til at akkurat sparebankene tar markedsandeler.

Foto: SpareBank 1 Nord-Norge

Sparebankene tar markedsandeler i utlånsmarkedet, slår en ny rapport fra Deloitte fast. Fra 2010 til 2020 har sparebankene økt sin markedsandel med 4,5 prosentpoeng til 32,4 prosent. Ifølge Stein Vidar Loftås, direktør for kommunikasjon og samfunn i SpareBank 1 Nord-Norge, er det flere grunner til dette.

– At sparebankene har gode tjenester og produkter, og er konkurransedyktige med tanke på vilkår er helt klart en del av årsaken. Det må vi alltid være for å kunne vinne kampen om kundene. Men kanskje er den viktigste årsaken at mange setter pris på den innsatsen sparebankene gjør lokalt. Både gjennom å dele ut samfunnsutbytte til utvikling av lokalsamfunnene, og gjennom å støtte lokalt næringsliv med både kunnskap, kompetanse og kapital, sier Loftås til FinansWatch.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Kredinor henter direktør fra Intrum

Ledergruppen som skal føre Kredinor og SpareBank 1-eide Modhi er klar, og Kredinor henter sin direktør for operasjonell drift fra en av konkurrentene.

Les også

Relaterte

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch