FinansWatch

Danske Bank har flyttet flere ressurser og mer personell frem i «førstelinjen»

Leder for personmarkedet Aleksander Dahl sier at banken har mål om at kundene skal oppleve Danske Bank som en tryggere, enklere og raskere bank. For han er det viktig at kundene blir møtt med kompetente og trygge finansielle rådgivere. Derfor har banken gjort grep de siste årene.

Foto: Danske Bank

– Den generelle utviklingen de siste årene innen finans, og da spesielt knyttet til kundeforventninger på personmarkedssiden, har gått i retning av mer individualiserte tjenester. Vi opplever at nordmenn ønsker rådgivning, produkter og løsninger som er knyttet opp mot deres spesifikke økonomiske situasjon og ønsker for fremtiden, sier leder for personmarked i Danske Bank Norge, Aleksander Dahl, til FinansWatch.

Det viser også siste utgave av World Retail Banking Report som slår fast at pandemien skaper økt konkurranse om kundene, og at 75 prosent av norske bankkunder er villig til å bytte bank for å få bedre digitale og individualiserte tjenester. I tillegg viser kartleggingen at 86 prosent av kundene er villig til å gi fra seg personlig data for å få en mer personlig kundeopplevelse.

Les hele artikkelen

Få 21 dagers fri tilgang.
Ingen kredittkort nødvendig.

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Les også

Relaterte

Siste Nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger